Jak snížit hladinu cukru v krvi?

Zvýšený cukr v krvi může způsobit přibírání na váze, zánět v těle, zvýšenou hladinu stresových hormonů, cukrovku 2. typu, kardiovaskulární onemocnění nebo akné. Jednou z možností, jak tomu předejít, je bezesporu správné stravování, ale ve skutečnosti existuje více způsobů, jak snížit cukr v krvi co nejrychleji. V dnešním článku se podíváme jak na konkrétní potraviny s nízkým glykemickým indexem, které jsou vhodné pro udržování hladiny cukru, tak na další přirozené a alternativní techniky, jak snížit cukr v krvi bez léků.

Hyperglykemie aneb vysoká hladina cukru v krvi

Máte-li zvýšené hodnoty cukru či glukózy v krvi, hovoříme o tzv. hyperglykemii. Většinou se tak děje v případě, kdy vaše tělo buď nemá dostatečné množství inzulínu, nebo jej nesprávně využívá – tento stav je typický pro pacienty s diabetem 2. typu. Hyperglykémie může být způsobena příliš nízkým dávkováním inzulínu, onemocněním cukrovkou, horečkou, případně extrémním působením stresových hormonů nebo přejedením. Lidské tělo cukry potřebuje, protože jsou hlavním zdrojem energie pro mozek, svaly, buňky, neurony, orgány atd. Nízká, či naopak vysoká hladina však negativně ovlivňují nejen chod organismu, ale také celkový zdravotní stav. Ideální hodnota cukru v krvi před jídlem by se měla pohybovat v rozmezí 90–130 mg / dcl; přibližně dvě hodiny po jídle by neměla přesáhnout 180 mg / dcl. Dnes již není problém pořídit si měřící přístroj domů, takže během chvíle můžete zjistit, zda jsou hladiny v těchto limitech. Diabetici by neměli podcenit pravidelná měření glykovaného hemoglobinu, lidově nazývaného dlouhý cukr, která určí, zda se léčba vyvíjí správným směrem. Než se dostaneme k tomu, jak a co sníží cukr v krvi, přečtěte si následující příznaky, které vám mohou napovědět, že váš cukr v krvi překročil krajní mez:

  • žízeň a sucho v ústech

  • časté močení

  • bolesti hlavy, celková slabost a únava

  • rozostřené vidění

  • brnění a necitlivost končetin

  • nevolnost, zvracení, zvýšený hlad atd.

 

Okamžité snížení hladiny cukru je měřitelné glukometrem

 

Jak snížit hladinu cukru v krvi pomocí stravování?

 

CBD olej Fitcann 6%

  • Omezte příjem sacharidů – pokud možno, měli byste se vyhnout především rafinovaným sacharidům, které najdete v bílé mouce, sladkostech, sušenkách, bílém pečivu, zpracovaným potravinám apod. Vyzkoušet můžete například nízkosacharidovou dietu.


  • Zvyšte příjem vlákniny – postupné zvyšování cukru v krvi můžete podpořit konzumací vlákniny, protože zpomaluje trávení sacharidů a absorbování cukru. Přednost byste měli dát především tzv. rozpustné vláknině. Ta se nachází mimo jiné v konopném semínku Fitcann, které najde v naší nabídce.


  • Kontrolujte vaše porce – přejídání vede ke zvýšení hladiny cukru v krvi, proto je dobrým tipem kontrolovat velikost vašich porcí. Udržování ideální hmotnosti je nejen způsobem, jak srazit cukr v krvi, ale také předejdete celé řadě dalších onemocnění. Odborníci navíc doporučují jíst pomaleji a vědomě.


  • Jezte potraviny s nízkým glykemickým indexem – pokud je potravina označena nízkým glykemickým indexem, znamená to, že se budou sacharidy v ní obsažené měnit ve vašem těle na cukr (glukózu) pomaleji. Sem patří například celozrnné potraviny, avokádo, ryby, ořechy, sladké brambory, luštěniny atd. V případě, že je to možné, upřednostňujte bio potraviny.


  • Doplňky na snížení hladiny cukru – některé minerály, jako jsou hořčík nebo chrom, souvisejí s rozkládáním sacharidů a regulací cukru v krvi. Podobného efektu může být dosaženo konzumací skořice. Studie z března roku 2006 potvrdila pokles výskytu cukrovky při podávání CBD u hlodavců až o 56 %. Výběrem CBD oleje Fitcann s plným spektrem můžete zvýšit účinnost.

 

Změna stravování je jedním ze způsobů, jak snížit hladinu cukru v krvi

 

Cvičení a hydratace zajistí okamžité snížení cukru v krvi

Konopný olej Fitcann

 

Pohyb obecně přináší množství výhod, proto by měl mít v životě každého člověka své místo. Ve skutečnosti může pomoci hned v několika aspektech – zvyšuje citlivost na inzulín, pomáhá udržet ideální váhu a v neposlední řadě snižuje hladinu cukru v krvi. Pokud například kardio trénink nepatří mezi vaše oblíbené činnosti, můžete zůstat klidní. Pro dosažení účinku vám postačí i delší procházka, naopak cvičení s vysokou intenzitou může dočasně způsobit vysoký cukr. Každý člověk reaguje trochu odlišně na pohybovou aktivitu, proto je nejlepším způsobem po činnosti změřit hodnotu cukru v krvi. Stále se ptáte, jak rychle snížit hladinu cukru v krvi? Nezapomínejte na hydrataci, kterou nejlépe udržíte pitím dostatečného množství tekutin. Preferujte čistou vodu, naopak se vyhněte slazeným nápojům.

 

Jak snížit cukr v krvi alternativním způsobem?

 

  • Meditace a jóga – možná to zní až moc jednoduše, ale techniky jako meditace nebo jóga skutečně mohou být odpovědí na otázku, čím snížit cukr v krvi. Výzkum z roku 2014 to potvrdil, když u 27 studentů došlo ke zmírnění stresu a snížení hladiny cukru po 12 týdnech praktikování obou aktivit. Zajímavostí je, že k tomu postačila 1 hodina týdně.


  • Kvalitní spánek – dostatek spánku je klíčový pro udržování velké většiny procesů v těle. Ačkoliv odpočinek není primární metodou, jak rychle snížit krevní cukr, jeho nedostatek přispívá ke zvýšení. Za vším stojí zhoršení schopnosti inzulínu regulovat hladinu cukru, proto věnujte kvalitnímu spánku zvýšenou pozornost. Poruchy spánku, noční buzení a přerušovaný spánkový cyklus mají negativní vliv na celou řadu dalších fyziologických procesů.

 

 

Udržujte vaše tělo v rovnováze s plnospektrálním CBD olejem Fitcann: FITCANN CBD 3% DROPS 10ml

 

 

Photo: Adobe Stock