Pozitivním myšlením ke zdraví

Pravděpodobně jste se již setkali s člověkem, o němž ostatní říkají, že je beznadějným optimistou, a možná jste právě vy jedním z nich. Odpůrci pozitivního myšlení jej často označují za bezúčelný trend nebo jej přiřazují k duchovnímu směru New Age, který se neopírá o výzkum. Tady by zřejmě narazili na nesrovnalost, protože pozitivně myslící lidé podle vědců skutečně mohou žít šťastnější život a těšit se pevnému fyzickému i duševnímu zdraví. Není žádným tajemstvím, že naše úvahy ovlivňují to, jak se cítíme, proto se dnes podíváme na výhody pozitivního myšlení.


Výhody a síla pozitivního myšlení

Překážky jsou neoddělitelnou součástí lidského života, přičemž dnešní zrychlená doba je typická zvýšenou mírou stresu. Již starověcí myslitelé tvrdili, že některé události nejsou jedincem ovlivnitelné, ovšem dotyčný vždy může nasměrovat svoje myšlení čili ovlivnit reakci na vnější či vnitřní podněty. V případě pozitivního myšlení se tedy nejedná ani tak o zavírání očí před negativními vlivy, jako spíše o kladném přístupu k nim. Ten může významně ovlivnit váš celkový duševní i fyzický stav, protože mysl s tělem jistým způsobem komunikují a vzájemně se tak ovlivňují. Stačí se zamyslet nad tím, kolik životních optimistů navštěvuje ordinaci psychiatra – pravděpodobně žádný. Existuje mnoho studií potvrzujících benefity pozitivního myšlení. Mezi ty nejvýznamnější patří následující:


CBD olej Fitcann 3%

  • Prevence vzniku srdečních chorob – onemocnění srdce patří mezi nejčastější příčiny úmrtí v celosvětovém měřítku, proto by mělo být v zájmu každého člověka o tento orgán pečovat s maximální precizností. Výzkum z roku 2006 potvrdil, že optimismus neboli pozitivní myšlení snižuje riziko vzniku srdečních chorob a celkově zvyšuje šanci na dlouhý život. Velkou výhodu mají zejména lidé s kladnými vyhlídkami do budoucna.



  • Posílení imunitního systému – ačkoliv není znám přesný mechanismus, který stojí za tímto jevem, dosavadní výzkumy naznačují, že pozitivně smýšlející lidé vykazují lepší odolnost vůči virům, bakteriím a dalším patogenům. Za zmínku stojí studie provedená na studentech práv v roce 2010. Jednalo se o první důkaz potvrzující zlepšení imunitních funkcí u účastníků s pozitivním přístupem. Lepších výsledků dosahovali studenti s trvalým optimismem.



  • Úspěch a společenský život – pozitivní myšlení obecně vede k úspěchu, což dokazuje nejen četné množství motivační literatury od úspěšných lidí, ale také statistiky a studie napříč celým světem. Ti největší optimisté dokonce dobrovolně vyhledávají problémy, aby na ně mohli najít řešení. Osoby s pozitivním nastavením mysli bývají vyhledávanými partnery jak do života, tak do společnosti. Každý z nás se rád obklopuje tímto typem lidí, protože pozitivita je „nakažlivá”.



  • Potlačení deprese a úzkosti – kladný přístup k životu úzce souvisí se zvládáním stresových situací, proto mezi úspěšnými lidmi najdete tolik optimistů. Vzhledem k tomu, že dlouhodobý stres může způsobit vážná onemocnění, pozitivní přístup je zároveň vhodný jako prevence. Pokud vidíte onu pomyslnou sklenici napůl plnou, nikoliv prázdnou, automaticky se zařadíte do skupiny s minimálním rizikem vzniku depresivní či úzkostné poruchy. Pomocnou ruku vám může pomoci kromě jiného také CBD olej Fitcann s plným spektrem, protože je vědecky dokázané, že CBD účinně potlačuje úzkost i depresi.

Muž ukazuje, že síla pozitivního myšlení může být posilována meditací


Tipy, jak získat pozitivní myšlení

Ať už se ve vašem životě dějí jakékoliv špatné věci, snažte se zaměřit na ty dobré, přestože se může jednat o naprosté maličkosti. Není od věci čas od času zpětně analyzovat negativní zážitky, zda vám nepřinesly nějaká pozitiva. Pokud tomu dáte dostatek času, jistě na něco přijdete – vaše podvědomá mysl tak pomyslně uzavře tento případ a bude jej považovat za přínosný. Čím dál více lidí tíhnoucích k pozitivnímu myšlení začíná zapisovat seznam věcí, za něž jsou vděční. Nabízí se zaznamenávání do deníku vděčnosti, který bude sloužit současně jako nástroj k připomínání. Je dokázané, že smích zlepšuje náladu a potlačuje depresi či úzkost, proto buďte otevření humoru. Bill Hicks byl slavný americký komik, mezi jehož nejslavnější citáty patří: „Nic není natolik závažné, abyste se tomu nemohli zasmát.” S tím souvisí také vaše bezprostřední okolí, respektive lidé, s nimiž trávíte svůj volný čas. Snažte se obklopovat pozitivními lidmi, protože automaticky budete brát život s lehkostí a pozitivním nadhledem. Pokud je vaším zaměstnáním práce z domu, o to víc byste měli myslet na udržování sociálních vazeb. Existuje celá řada metod, jak docílit optimismu, proto si v následující části zkusíme sestavit ranní rutinu sestávající z kroků, které můžete praktikovat v jakoukoliv denní dobu.


Muž a žena se společně smějí, protože humor je jedním ze způsobů jak získat pozitivní myšlení


Ranní trénink pozitivního myšlení

1. Vstaňte brzy – brzké vstávání přináší mnoho výhod, ovšem je podmíněno tím, že musíte jít v noci dříve spát. Váš spánkový cyklus je klíčový pro psychické zdraví, nespavost naopak v zásadě přitahuje negativní myšlenky. Máte-li problémy se spánkem, úlevu vám může poskytnout plnospektrální CBD olej Fitcann, který působí blahodárně na spánkový cyklus.

2. Vstávejte ihned po zazvonění budíku – čím déle po probuzení budete trávit v posteli, tím hůře se vám poté bude vstávat, jak potvrzují četné průzkumy. Může to znít zvláštně, ale vstanete-li okamžitě, budete mít více energie a lepší náladu.

3. Vypijte sklenici vody – po několika hodinách bez tekutin je vaše tělo dehydrované, proto mu dopřejte velkou sklenici vlažné až mírně teplé vody. Zhruba do 10 minut na vlastní kůži ucítíte příval energie, kterou po ránu potřebujete jako sůl.

4. Praktikujte cvičení po ránu – pohybová aktivita po ránu vyplaví do vašeho těla hormony, díky nimž vás zaplaví pocit štěstí a energie. Vaše tělesné funkce se navíc zapojí do procesu mnohem dříve, než kdybyste tuto aktivitu vynechali. Ne nadarmo se říká, že ráno dělá den.

5. Vychutnejte si zdravou snídani – řada lidí úplně vynechává snídani, popřípadě ji vymění za šálek kávy. Tento postup není ideální, protože vaše tělo potřebuje ranní dávku energie v podobě vydatné snídaně. Přednost byste měli dát například obilovinám a čerstvému ovoci či zelenině. Pokud nemáte po ruce čerstvé, můžete použít lyofilizované ovoce.

6. Meditujte nebo se inspirujte – meditace již dávno není považována pouze za tibetské umění, ale bývá praktikována téměř po celém světě. Ve skutečnosti nemusíte nutně navštívit kurz, abyste využívali výhod této techniky. Stačí si najít ideální polohu, zavřít oči a upřít pozornost na váš dech. Myšlenky byste měli pouze pozorovat, nikoliv je dále rozvíjet. Rovněž si můžete přečíst něco inspirativního, jako jsou motivační citáty či pozitivní afirmace.


Udržujte vaše fyziologické a duševní procesy v rovnováze s konopnou péčí Fitcann:


Konopná péče Fitcann


Photo: Adobe Stock